True American

 
Denna goda frukost åt jag i helgen. Amerikanska pannkakor med olika fyllning. 
I den ena hade jag hallon, i den andra hasselnötter och i den tredje kokos.
Till det hade jag banan, hallon, kokos och lönnsirap.
Delar med mig av mitt true american recept från mina släktingar i USA, enjoy!
 
Det blev ca. 9 pannkokor på dessa måtten
 
2 dl mjöl
1 ägg
1 dl yoghurt
1 dl mjölk
1/2 tsk bakpulver
1/4 tsk bikarbonat
 
1. Blanda ihop ingredienserna och låt stå 10 min
2. Stek i olja
3. Lägg på t.ex hasselnötter, hallon eller kokos innan du vänder dem
 
Kanske tar ett litet tag innan jag hinner uppdatera nu då jag ska lämna in min skoldator, men försöker att inte vänta allt för länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0